• Prijavi se
  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube

Vizija i misija

Škola matematike i fizike M&M

Školu fizike i matematike M&M čini tim afirmisanih naučnika na čelu sa doktorom fizike Milanom M. Ćirkovićem i pedagozima sa više od dvadeset godina iskustva u radu sa decom. Cilj škole je da deca i mladi, kroz seriju zanimljivih STEM predavanja, sintetički pristup matematici i fizici i naučnopopularne programe, zavole nauku i dobiju uvid u to kako nauka zaista funkcioniše. Naša misija je da se polaznik zbliži sa naučnim metodom i možda čak i odluči da krene putem neke zanimljive nauke, naučne ili tehničke discipline. Zato sa pravom naglašavamo da je program škole M&M jedinstven i da predstavlja puno više od običnog kursa.

Mnoga velika naučna imena u početku uopšte nisu volela matematiku i fiziku, ali su imala sreće da sretnu prave mentore i inspirišu se da naprave korak napred. Zato mislimo da i budući vrsni biolozi, hemičari, neuronaučnici, filozofi, bankari, inženjeri i mnogi drugi treba da na vreme počnu da se na pravilan način obrazuju i šire svoje vidike u društvu pravih mentora i profesionalaca. Pa i više od toga: naučna pismenost je neophodan preduslov za uspešan život svakog čoveka u 21. veku- veku koji su već ponajviše obeležili događaji poput razvoja veštačke inteligencije, održivi izvori energije, biotehnologija, nanotehnologija i druga postignuća savremene civilizacije. Deca koja se danas školuju vrlo će se brzo suočiti sa kvantnim računarima, letovima sa ljudskom posadom na Mars i druge planete, kontrolisanom termonuklearnom fuzijom kao izvorom energije, nano-materijalima i drugim postignućima modernog doba. Da bismo kao odgovorni ljudi mogli da učestvujemo u raspravama o ovim revolucionarnim dostignućima, (pa i da, u kontekstu modernog demokratskog društva, donosimo odluke), neophodan uslov je da razvijemo naučnu pismenost.

STEM pristup obrazovanju zato i jeste usmeren ka tome da polaznici uvide povezanost osnovnih nauka kao što su matematika, fizika i hemija sa mnogim drugim oblastima, delatnostima i aktivnostima, kao i praktičnim životnim problemima. STEM pristup koji zastupamo uključuje aktivno učenje kroz neposrednu komunikaciju i direktno uključivanje polaznika u sam proces učenja. Interakcija sa polaznicima je od ključnog značaja upravo u kontekstu demonstriranja primene temeljnih znanja iz matematike i prirodnih nauka na sve pojave oko nas, ne samo u prirodi, već i u društvu i svakodnevnom životu. Ne iznenađuje što su upravo široko definisane oblasti kao što je primenjena matematika, sve više tražene širom sveta, s obzirom na izuzetnu fleksibilnost i univerzalnost njihovih pojmova i metoda. 

 

Milica i Milan Ćirković